Elfeledett pilóták - Vitantonio Liuzzi

2018.08.20

A cikksorozatban, olyan pilótákat mutatunk be nektek, akik mára már szinte teljesen a feledés homályába merültek, pedig a királykategóriában szerepeltek. A mostani részben Vitantonio Liuzziról olvashattok.

Született: 1981. augusztus 6.

Csapatai: Red Bull, Toro Rossó, Force India, HRT

Nagydíjak száma: 81

VB pontok: 26


Azért Liuzzival kapcsolatban meglehet, hogy túlzás az, hogy elfeledett pilóta, elvégre "csak" 7 éve szállt ki a Forma-1-ből. Liuzzi 2005-ben a Red Bull színeiben debütált a királykategóriában. A csapatnak abban az évben csak David Coulthard volt az állandó versenyzője. A másik pilóta Christian Klein volt, akinek az autóját 4 verseny erejéig megkapta az ifjú olasz versenyző. Liuzzi nem tudott igazán meggyőző teljesítményt nyújtani. San Marinoban a pontot érő nyolcadik helyen futott be, ezt követően két futamon kiesett, majd az európai nagydíjon kilencedik lett.

2006-ban kapott először egy teljes idényre versenyzői ülést a Toro Rossónál. A szezonban egyetlen pontot szerzett, az amerikai nagydíjon ért be nyolcadikként. A 2007-es idényre is maradhatott a csapatnál, de nem futotta tőle sokkal jobb teljesítményre. Az utolsó előtti, kínai nagydíjon szerzett 3 pontot. A 2008-as és a 2009-es idényben a Force India tesztversenyzője volt, s 2009 második felére a versenyeken is lehetőséghez jutott, mivel Massa sérülése miatt Fisichella a Ferrarihoz került. Öt futamon egyetlen egységet sem gyűjtött, ennek ellenére megtarthatta a helyét. 2010 magasan a legjobb szezonja volt. Hat alkalommal végzett pontszerző helyen, s összesen 21 egységet gyűjtött. A legjobb helyezése egy hatodik pozíció volt Dél-Koreából. 2011-re azonban nem maradt helye a Force Indiánál, s a sereghajtó HRT nyújtott neki mentőövet. A HRt egyáltalán nem volt versenyképes, így nem csoda, hogy Liuzzi szezonbeli legjobb eredménye a 13. hely volt.


Liuzzi 2011-es távozása óta olyan kategóriákban szerepelt, mint a Formula-E, Super Formula, s legutóbb az International GT Open.


/Zoli/